تبلیغات
نسیم جمکران - مطالب خرداد 1392
 

 


<-BlogDescription->

جملاتی کوتاه از آیت الله بهجت در مورد امام زمان (عج)
*ما در دریای زندگی در معرض غرق شدن هستیم؛ دستگیری ولیّ خدا لازم است تا سالم به مقصد برسیم. باید به ولیّ عصر (عج) استغاثه کنیم که مسیر را روشن سازد و ما را تا مقصد، همراه خود ببرد.
* دعای تعجیل فَرج، دوای دردهای ما است.
* با وجود اعتقاد داشتن به رئیسی که عینُ الله الناظره است، آیا می توانیم از نظر الهی فرار کنیم و یا خود را پنهان کنیم؛ و هر کاری را که خواستیم، انجام دهیم؟! چه پاسخی خواهیم داد؟!
* علایمی حتمیّه و غیر حتمیّه برای ظهور آن حضرت ذکر کرده اند. ولی اگر خبر دهند فردا ظهور می کند، هیچ استبعاد ندارد! لازمه این مطلب آن است که در بعضی علایم، بَداء صورت می گیرد و بعضی دیگر از علایم حتمی هم، مقارن با ظهور آن حضرت اتفاق می افتد.
* انتظار ظهور و فرج امام زمان (عج)، با اذیّت دوستان آن حضرت، سازگار نیست!
* مهمتر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی (عج)، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار حضرت تا ظهور او می باشد.
* افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می روند، و نمی دانند که خود آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل فَرَج او دعا کنند!
* قلبها از ایمان و نور معرفت خشکیده است. قلب آباد به ایمان و یاد خدا پیدا کنید، تا برای شما امضا کنیم که امام زمان (عج) آن جا هست!
* اشخاصی را می خواهند که تنها برای آن حضرت باشند. کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه برای برآوردن حاجات شخصی خود!
* چه قدر بگوییم که حضرت صاحب (عج) در دل هر شیعه ای یک مسجد دارد!
* هر کس که برای حاجتی به مکان مقدّسی مانند مسجد جمکران می رود، باید که اعظم حاجت نزد آن واسطه فیض، یعنی فرجِ خود آن حضرت را از خدا بخواهد.
*حضرت غائب (عج) دارای بالاترین علوم است؛ و اسم اعظم بیش از همه در نزد خود آن حضرت است. با این همه، به هر کس که در خواب یا بیداری به حضورش مشرّف شده، فرموده است: برای من دعا کنید!
* راه خلاص از گرفتاری ها، منحصر است به دعا کردن در خلوات برای فرج ولیّ عصر (عج)؛ نه دعای همیشگی و لقلقه زبان... بلکه دعای با خلوص و صدق نیّت و همراه با توبه

نسیم جمکران / جملاتی کوتاه از آیت الله بهجت در مورد امام زمان (عج)


::
:: برچسب‌ها: در مورد امام زمان , سخنان آیت الله بهجت در مورد امام زمان , جملاتی کوتاه در مورد امام زمان , مطالبی کوتاه در مورد امام زمان , امام زمان , میلاد امام زمان , 15 شعبان , پانزده شعبان , نیمه شعبان , سجده حضرت مهدی ,
نویسنده : نسیم جمکران
تاریخ : جمعه 31 خرداد 1392
سجده مهدی موعود در آغاز ولادت...
در سحرگاه نیمه شعبان مرغ عشق حضرت رسول به دنیا آمد در حالی كه بر بازوی راست آن حضرت آیه شریفه «وَ قُل جَآءَ الحَقُّ وَ زَهَقَ البَاطِلَ كَانَ زَهُوقاً»(اسراء-81) نوشته شده بود. او سر بر سجده گذاشته و در سجده خویش می فرمود: «اَشهد اَن لا اله الا الله، وَحدَهُ لا شَریكَ لَه و اَنَّ جدّی مُحَمَّداً رسولُ الله و اَنَّ ابی امیرالمومنین وََلی الله»
سپس امامان را یكی یكی شمرد تا به خودش رسید و فرمود: «خداوند به وعده ای كه به من داده ای و امر خلافت وامامت مرا تمام كن، انتقام مرا از دشمنان بگیر و زمین را به سبب من از عدل و داد پر كن»
سپس سر از سجده برداشت و به تلاوت این آیه مباركه پرداخت : آل عمران 18 و 19 : خدا گواهی داد و فرشتگان و دانشمندان نیز، كه هیچ خدایی بر پای دارنده عدل جز او نیست، خدایی جز او نیست كه پیروزمند و فرزانه است. بی تردید دین در نزد خدا تنها اسلام است.
(منتهی الامال – ج2- امام المهدی)

نسیم جمکران / سجده مهدی موعود در آغاز ولادت...


::
:: مرتبط با: مذهبی ,
:: برچسب‌ها: امام زمان , میلاد امام زمان , 15 شعبان , پانزده شعبان , نیمه شعبان , سجده حضرت مهدی , سجده مهدی موعود ,
نویسنده : نسیم جمکران
تاریخ : جمعه 31 خرداد 1392
ضرورت غیبت امام زمان (علیه السلام)
نسیم جمکران / ضرورت غیبت امام زمان (علیه السلام)

بیرون آمدن حضرت مهدی(ع) و نماز گزاران آن حضرت همه جا منتشر شد كارگزاران و ماموران معتمد عباسی به خانه امام حسن عسكری(ع) هجوم بردند، اما هر چه بیشتر جستند كمتر یافتند، و در چنین شرایطی بود كه برای بقای   حجت حق تعالی، امر غیبت امام دوازدهم پیش آمد و جز این راهی برای حفظ جان آن "خلیفه خدا درزمین" نبود، زیرا ظاهر بودن حجت حق و حضورش در بین مردم همان بود و قتلش همان. پس مشیت و حكمت الهی بر این تعلق گرفت كه حضرتش را از نظرها پنهان نگهدارد، تا دست دشمنان از وی  كوتاه گردد، و واسطه فیوضات ربانی، بر اهل زمین سالم ماند. بدین صورت حجت خدا ، هر چند آشكار نیست، اما انوار هدایتش از پس پرده غیبت راهنمای موالیان و دوستانش می باشد. ضمنا این كیفر كردار امت اسلامی است كه نه تنها از مسیر ولایت و اطاعت امیر المؤمنین علی(ع) و فرزندان معصومش روی بر تافت، بلكه به آزار و قتل آنان نیز اقدام كرد، و لزوم نهان زیستی آخرین امام را برای حفظ جانش سبب شد در این باب سخن بسیار است و مجال تنگ، اما برای اینكه خوانندگان به اهمیت وجود امام غایب در جهان بینی تشیع پی برند، به نقل قول پروفسور هانری كربن - مستشرق فرانسوی- در ملاقاتی كه با علامه طباطبائی داشته، می پردازیم:"به عقیده من مذهب تشیع تنها مذهبی است كه رابطه هدایت الهیه را میان خدا و خلق ، برای همیشه ، نگهداشته و بطور استمرار و پیوستگی  ولایت را زنده و پابر جا می دارد ... تنها مذهب تشیع است كه نبوت را با حضرت محمد - صلی الله علیه و آله و سلم - ختم شده می داند ، ولی ولایت راكه همان رابطه هدایت و تكمیل می باشد ، بعد از آن حضرت و برای همیشه زنده می داند . رابطه ای  كه از اتصال عالم انسانی به عالم الوهی كشف نماید ، بواسطه دعوتهای دینی قبل از موسی و دعوت دینی موسی و عیسی و محمد - صلوات الله علیهم - و بعد از حضرت محمد ، بواسطه ولایت جانشینان وی (به عقیده شیعه) زنده بوده وهست وخواهدبود، اوحقیقتی است زنده كه هرگز نظر علمی نمی تواند او را از خرافات شمرده از لیست حقایق حذف نماید آری تنها مذهب تشیع است كه به زندگی این حقیقت، لباس دوام و استمرار پوشانیده و معتقد است كه این حقیقت میان عالم انسانی و الوهی، برای همیشه، باقی و پا برجاست "یعنی با اعتقاد به امام حی غایب"


::
:: مرتبط با: سیاسی ,
:: برچسب‌ها: ظهور امام زمان , علایم ظهور امام زمان , علائم ظهور , موانع ظهور , شرایط ظهور , 4 شرط ظهور , علائم و شروط ظهور امام زمان , ظهور و شرایط آن , شرایط و علائم ظهور امام زمان , جمکران , نسیم جمکران , ضرورت غیبت , ضرورت غیبت امام زمان , علت غیبت امام زمان ,
نویسنده : نسیم جمکران
تاریخ : پنجشنبه 30 خرداد 1392
شرایط ظهور امام زمان (عج)
مقصود از شرایط ظهور، همان شرایطى است كه تحقق روز موعود متوقف بر آنها است و گسترش عدالت جهانى به آنها بستگى دارد و مى توان تعداد این شرایط را چنین دانست.

نسیم جمکران / شرایط ظهور امام زمان (عج)

شرط اول: وجود طرح و برنامه عادلانه كاملى كه عدالت خالص واقعى را در برداشته باشد و بتوان آن را در هر زمان و مكانى پیاده كرد و براى انسانیت سعادت و خوشى به بار آورده و تضمین كننده سعادت دنیوى و اخروى انسان باشد. روشن است كه بدون چنین برنامه و نقشه جامعى، عدالت كاملا متحقق نخواهد شد.

شرط دوم: وجود رهبر و پیشواى شایسته و بزرگ كه شایستگى رهبرى همه جانبه آن روز را داشته باشد.

شرط سوم: وجود یاران همكار و همفكر و پاسدار در ركاب آن رهبر واحد براى پیاده كردن جهانى آن اهداف بلند. ویژگیهایى را كه این افراد مى بایست واجد باشند، در همین شرط نهفته است زیرا این افراد باید داراى خصوصیات معینى باشند تابتوانند آن كار مهم را انجام دهند و گرنه هر گونه پشتیبانى كفایت نمى كند .

شرط چهارم: وجود توده هاى مردمى كه در سطح كافى از فرهنگ و شعور اجتماعى و روحیه فداكارى باشند. تا در نخستین مرحله موعود گروه هاى اولیه پیروان حضرت مهدى (عج) را تشكیل دهند زیرا آن افراد با اخلاص درجه یك كه شرط سوم با وجود آنها محقق مى شود، گروه پیشرو جبهه جهانى هستند .
لازم به ذكر است كه شرایط چهار گانه فوق مربوط به پیاده كردن عدالت خالص در روز موعود است ولى چنانچه نسبت به شرایط ظهور بسنجیم، یكى از آنهاكه وجود رهبر باشد، كم مى شود. و سه شرط دیگر باقى مى ماند  زیرا معنى ظهور آن است كه فرد آماده قیام در آن روز وجود دارد كه مى خواهد ظاهر شود و با گفتن این كلمه شرط دوم را ضمنى پذیرفته ایم و خواه ناخواه سه شرط بیشتر باقى نمى ماند .


::
:: مرتبط با: مذهبی ,
:: برچسب‌ها: ظهور امام زمان , علایم ظهور امام زمان , علائم ظهور , موانع ظهور , شرایط ظهور , 4 شرط ظهور , علائم و شروط ظهور امام زمان , ظهور و شرایط آن , شرایط و علائم ظهور امام زمان , جمکران , نسیم جمکران ,
نویسنده : نسیم جمکران
تاریخ : پنجشنبه 30 خرداد 1392
نظر آیت الله بهجت در مورد زمان ظهور امام زمان(عج)
نسیم جمکران / نظر آیت الله بهجت در مورد زمان ظهور امام زمان(عج)

به گزارش باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی بهجت در گفت و گو با جهان گفت: در زمان آیت الله بهجت شایعاتی نسبت به ایشان روا شده است که ناحق بوده و ایشان همیشه توصیه می کردند که به این شایعات جواب ندهم.

وی تصریح کرد: کسانی هستند که در ظاهر به ایشان تواضع می کنند ولی در باطن بزرگترین خنجرها را به ایشان می زنند که من می دانم این هاچه کسانی هستند.
 
وی در تکذیب اولین شایعه ابراز داشت: عده ای با ظرافت خاصی، روز جمعه ای را در تقویم مشخص کرده اند و آن روز در سال 1414 را روز ظهور امام زمان مشخص کرده اند. این افراد اول این مطلب را از قول آقای بهجت نقل و به ایشان منسوب کردند و بعد با تقویم ثابت کردند این تاریخ در روز جمعه قرار داشته و مخاطب هم این مطلب را به راحتی باور می کرد.
 
وی ادامه داد: شایعه دیگری که منتسب به ایشان کرده بودند، این بود که ایشان گفته است در کرمان بناست زلزله ای رخ دهد که در پی انتشار این شایعه تماس های مکرری گرفته می شد برای اطلاع یابی از صحت این خبر.

وی افزود: این افراد در ساختن شایعات به اینجا هم بسنده نکردند و در ادامه گفتند که آقای بهجت رفتن به خیابان صفاییه را حرام اعلام کرده است. یک وقتی ایشان بعد از نماز با جوانی مواجه شدند و آن جوان گفت که آقا شما چرا رفتن به این خیابان را حرام اعلام کرده اید؟ آیت الله بهجت گفتند که من این را گفته ام؟  آن جوان گفت از قول شما گفته اند که در آن خیابان مغازه هایی وجود دارد که ویترین ها جالبی ندارد.

وی ادامه داد: آیت الله بهجت در جواب این شخص گفت که حالا اگر همین مغازه ها در خیابان های دیگری وجود داشته باشد چه؟ باز هم رفتن به آن خیابان ها حرام است؟ این در صورتی است که منزل آیت الله بهجت در همین خیابان صفائیه قرار دارد.

شیخ علی بهجت شایعه دیدن قاتل امام زمان(عج) و بیهوش شدن موقع گرفتن وضو را نیز تکذیب کرد.
وی افزود: بازهم شایعات را بردند بالا و به بحث های مالی رساندند و گفتند که آقای بهجت این قدر از وجوهات مردمی دریافت کرده است وقتی ما حساب کردیم در 15سال مرجعیت ایشان حتی نصف این مال را هم به ایشان به عنوان وجوهات از سوی مردم نداده اند.
 
وی شایعه ای که ایشان در نظرات فقهی شان است که باید در عصر غیبت خمس را در زیر خاک پنهان کرد تا خود امام زمان تشریف بیاورد را رد کرد و اظهارداشت: ایشان معتقد بودند که در زمان غیبت کار مسلمانان نباید لنگ بماند و اصل ولایت فقیه را قبول داشتند.
 
وی شایعه تعطیلی دفتر آیت الله بهجت را نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری تکذیب کرد و افزود عده ای با پخش این شایعه قصد ضربه زدن به ایشان را داشتند و مقام معظم رهبری نیز در این حادثه مظلوم واقع شد.

وی در پاسخ به این سووال که می گویند ایشان دیانت را از سیاست جدا می دانست صحیح است یا خیر اظهار داشت: ایشان در سیاست کاملا صاحب نظر بود و نظرات را خود را هم اعلام می کرد، ولی به اهلش نه به رسانه ها و تلوزیون که به هیچ کاری نیاید.

وی ادامه داد: این که می گویند ایشان در انتخابات شرکت نمی کرد نادرست است.آیت الله بهجت شرکت نکردن در انتخابات را حرام می دانست. ولی ازآنجایی که از دوربین ها فراری بود لذا در انظار عمومی رای نمی داد.

وی بحث موت اختیاری را از آنجایی مورد تایید قرار داد که امام خمینی نقل کرده اند و افزود عارفی بود که می گفت که من 25 مقام از ایشان می شناسم که عهد کردم که به کسی نگویم.
 
وی کراماتی نظیر طی الارض و چشم بصیرت ایشان را نیز تایید کرد و افزود علاوه بر اینها دیدارهایی هم ایشان با امام زمان داشته اند که متاسفانه عده ای از صحت این رویداد ها سوء استفاده کردند.

وی شایعه نماز خواندن پشت سر امام زمان را بی اطلاع دانست و ابراز کرد در تاریخ بودند کسانی که پشت سر امام زمان نماز خواندن ولی حداقل بنده اطلاع ندارم که ایشان نماز خوانده اند یانه؟

وی در پاسخ به این سووال که آیا آیت الله بهجت در مورد رییس جمهور و یا شخصیت های دیگر کشور اظهار نظری کرده بودند گفت: ایشان به هیچ عنوان در مورد اشخاص اظهار نظر نمی کرد.

وی شایعات دیگری نظیر معتقد بودن ایشان به قمه زنی و رد نظریه ولایت فقیه و دیدن قاتل امام زمان هنگام وضو و بیهوش شدندش را نیز تکذیب کرد.
وی ابراز داشت: در نقل و قول این شایعه ای که گفته شده است آیت الله بهجت از یکی از دوستانش در مورد ظهور می پرسد و او می گوید که امام زمان فرموده پیرمردها هم امید داشته باشند مقداری اشتباه صورت گرفته شده است و ایشان از کسی این سووال را نپرسیده بلکه درستش این است که آیت الله ناصری از آیت الله بهجت پرسیده آیا بشارتی از ظهور دارید که ایشان می گوید کسی بعد از نماز آمد کنار محراب و گفت امام زمان گفته است پیرمردتر از تو و آیت الله بهجت هم امید داشته باشند که ظهور را درک خواهند کرد.
 
دفتر آیت الله بهجت تاکید می کند که این شایعه متاسفانه این طور نبوده که آیت الله بهجت قصد انتشارش را داشته باشد و بعد از شنیدن این خبر هم ایشان بسیار ناراحت می شوند و می گویند که اگر می خواستم که کسی بداند می گفتم.


::
:: مرتبط با: مذهبی ,
:: برچسب‌ها: نظر آیت الله بهجت در مورد ظهور امام زمان , آیت الله بهجت , ظهور امام زمان , علایم ظهور امام زمان , علائم ظهور , نظر آیت الله بهجت در مورد امام زمان ,
نویسنده : نسیم جمکران
تاریخ : پنجشنبه 30 خرداد 1392